-

COVID POTVRDE Božinović otkrio i kako će funkcionirati stvar s prelaskom granice

Od danas su u Europskoj uniji u primjeni COVID putovnice, odnosno službenim imenom EU digitalne COVID potvrde – dokumenti koji dokazuju da je njihov vlasnik “siguran” kad je riječ o koronavirusu, odnosno da može putovati preko granica, posjećivati razna okupljanja poput svadbi i slično. Potvrda se izdaje građanima na temelju podataka o cijepljenju, testiranju ili preboljenju.

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović u Hrvatskom saboru je o tome dao izjavu:

– Hrvatska je od početka u skupini zemalja koje su najnaprednije u smislu tehničkog rješenja i prema našim informacijama danas su uz Hrvatsku spremne Njemačka, Italija, Danska, da krenu s izdavanje potvrda. Sve skupa 13 zemalja se uspješno konektiralo na taj europski pristupnik vezan za COVID potvrde. Mi smo prije par dana dobili potvrdu da je Hrvatska u potpunosti interoperabilna. Što se tiče prelaska granice, ovisit će o drugim zemljama, ali ono što je najvažnija poruka je da svi koji imaju potvrde mogu ući u Republiku Hrvatsku jer smo opremili sve granične prijelaze. Sutra ćemo napraviti demonstraciju na jednom od prijelaza da vidite kako je to zamišljeno. – kazao je Božinović.

Božinović je kazao i da oni koji su cijepljeni jednom dozom, ako je proteklo 22 dana od cijepljenja, mogu dobiti potvrdu. Božinović je istaknuo da je do sada izdano 15 tisuća digitalnih potvrda.

Cijeli sustav bi trebao za cijelu EU stupiti na snagu 1. srpnja.

Na pitanje hoće li digitalnu potvrdu dobiti i oni koji se nisu cijepili cjepivima koja su odobrena u EU, Božinović je kazao da se potvrda odnosi samo na cjepiva koja su registrirana u Europskoj agenciji za lijekove.

– To ne znači da građani EU-a i drugi koji budu cijepljeni drugim cjepivom neće moći pod istim uvjetima ući u RH, ali se to neće moći učitati kroz digitalnu potvrdu – kazao je.

Potvrdu možete pohraniti u obliku PDF datoteke i na taj način predočiti nadležnoj osobi za očitanje QR kôda i drugih važnih podataka.

Zanimljivo, na samoj se potvrdi, osim QR koda i podataka o vlasniku, nalazi i “lozinka za mobilnu aplikaciju”, no aplikacija za korištenje potvrda još uvijek nije dostupna. Ovo je možda naznaka da bi uskoro mogla biti.

Potvrde izdane u Hrvatskoj vrijede diljem Europske unije. Osim online, potvrdu, ako baš želite, možete zatražiti i u poslovnicama HZZO-a uz predočenje identifikacijskog dokumenta. Sve o EU digitalnim COVID potvrdama možete pronaći i na novoj web stranici eudigitalnacovidpotvrda.hr.

OBAVIJEST Sutra se za promet zatvara dio Ulice kneza Domagoja

U sklopu izvođenja radova na  projektu Aglomeracije Metković, dana 02.06.2021., u srijedu u ulici Kneza Domagoja, doći će do zatvaranja prometa u trajanju od 8.30 do 14.30  na dionici od Autobusnog kolodvora do CB Evergreen.

– Molimo građane za strpljenje! – poručuje izvođač radova.

Na današnji dan prije 30 godina je u Metkoviću ustrojena “A” satnija ZNG, prva profesionalna postrojba u Županiji

Na današnji dan, 1. lipnja 1991., u Metkoviću ustrojena je prva profesionalna postrojba ZNG Dubrovačko-neretvanskoj županiji, “A” satnija ZNG-a Metković.

U barakama nekadašnjeg građevinskog poduzeća Beton u Industrijskoj ulici, nasuprot današnje crpke auto plina, uređena je vojarna satnije ZNG sa spavaonicama, uredom, restoranom i pistom za postroj.

Činili su je mladići s područja bivše Općine Metković i iz graničnog područja zapadne Hercegovine. 120 momaka 1.lipnja 1991. se postrojilo bez odora i naoružanja samo sa srcem na početku stvaranja neovisne Hrvatske. Nekoliko komada naoružanja sa sobom su donijeli pripadnici pričuvnog sastava MUP-a.

Dana 10. lipnja “A” satniji se priključuje 15 redarstvenika iz središta za obuku u Valbadoni i 11 redarstvenika iz središta za obuku u Kumrovcu. Tako ustrojena satnija brojala je 129 gardista.

Prvo naoružanje, češke zbojevke, je dobila u srpnju, a prve odore sašivene su od maskirnog platna za lovačka odijela, u nekadašnjoj Jugoplastici na mjestu današnje stambene zgrade kod kružnog toka na desnoj obali Neretve.

Satnija je 14. rujna 1991. godine odigrala presudnu ulogu u osvajanju skladišta oružja Male Bare, kao i u borbi s minolovcima na Sidrištu u Pločama, u sklopu operacije Zelena tabla- Mala Bara. U toj akciji satnija je imala trojicu ranjenih pripadnika.

Nakon toga iskazala se u borbama u obrani Doline Neretve. Sudjelovala je i u obrani Grada Dubrovnika.

Početkom 1993. godine “A” satnija ulazi u sastav 4. gardijske brigade HV-a te sudjeluje u operaciji Maslenica. U sastavu ove brigade je ostala do kraja Domovinskog rata.

Kroz satniju je tijekom 1991.-1992. do početka 1993.godine prošlo oko 200 pripadnika, 26 ih je ranjeno, šest je preminulo nakon rata, tri su poginula u drugim postrojbama a tri kao pripadnici ove satnije: pok. Renato Čović 1991., pok. Eugen Erjauc 1992. i pok. Mario Nikolić-Kiš 1993.

Početkom 1993. godine postrojba se izvlači s južnog bojišta na zadarsko gdje u sastavu 3. bojne 4. gbr HV-a sudjeluje u akciji Maslenica, istakavši se u tromjesečnim teškim borbama. U akciji Maslenica satnija je imala jednog poginulog i 17 ranjenih pripadnika.

Njeni preostali pripadnici kao već iskusni časnici i dočasnici do kraja Domovinskog rata sudjeluju u svim borbenim operacijama 4. gbr HV-a, operaciji Zima 94 u kojoj pogiba pripadnik satnije pok. Stjepan Dropulić iz Ploča, zatim oslobodilačkim operacijama tijekom 1995. godine (Skok 1, Ljeto 95, Oluja, Maestra i Južni potez).

Obilježavanje 30. obljetnice ustroja “A” satnije ZNG

Obilježavajući 30. obljetnicu prve postrojbe HV na ovom području članovi Udruge veterana 4. gbr HV DNŽ-a posjetili su danas grobove poginulih pripadnika pok. Renata Čovića u Slivnu, pok. Eugena Erjauca u Doljanima, pok. Marija Nikolića na Bagalovićima i pok. Stjepana Dropulića u Pločama gdje su položili cvijeće i zapalili svijeće.

U ranijem dijelu svečanosti obilježavanja 30. obljetnice na Unki je nacrtan mural sa grbom ove postrojbe, u prošlu subotu je održan šahovski turnir u Metkoviću.

Svečanost se nastavlja večeras svetom misom u crkvi sv. Ilije u 19 sati za poginule branitelje.

U nedjelju 6. lipnja u 9 sati na Unki kod mosta će se održati svečanost imenovanja “Šetališta A satnije ZNG Metković” nakon čega će sudionici položiti vijence kod spomenika poginulim braniteljima na Trgu kralja Tomislava i završiti svečanost u Vidu turnirom na buće.

Ovo je COVID potvrda, već danas je možete izvaditi

Od danas, 1. lipnja, se u Hrvatskoj izdaju COVID potvrde. Odluku o početku izdavanja digitalnih zelenih potvrda, u javnosti poznatijih kao COVID putovnicu, donijela je jučer vlada na telefonskoj sjednici.

Osim olakšavanja kretanja građana prilikom prelaska graničnih prijelaza Republike Hrvatske, ali i graničnih prijelaza država članica EU s kojima će biti sklopljeni bilateralni sporazumi, COVID potvrde moći će se koristiti i u druge svrhe, sukladno odlukama Stožera civilne zaštite koje se donose sukladno Zakonu za zaštitu pučanstva od zaraznih bolesti.

EU digitalnu COVID potvrdu izdaje Ministarstvo zdravstva. Potvrdu možete zatražiti online putem portala eGrađani ili fizički u podružnicama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. HZZO potvrdu izdaje u papirnatom obliku ili je dostavlja elektroničkom poštom.

Neovisno o verziji, potvrda sadržava QR kod s osnovnim informacijama te digitalni pečat kojim se osigurava vjerodostojnost potvrde.

Kako je jutros provjerio Index, i s jednom dozom cjepiva koje se prima u dvije doze možete izvaditi potvrdu, no to ne znači da ćete moći ući u željenu zemlju EU budući da većina zemalja kao uvjet ima dvije doze cjepiva (i određeni protok vremena nakon primitka dvije doze).

Postupak za dobivanje COVID potvrde putem sustava eGrađani

Da biste u sustavu eGrađani došli do COVID potvrde, prvo je potrebno podnijeti zahtjev. To ćete učiniti tako da unesete svoj OIB i adresu e-pošte na koju će stići potvrda. Zatim se kreira zahtjev, a njegov status možete provjeriti u sustavu eGrađani.

Ako zadovoljavate kriterije za izdavanje COVID potvrde, ubrzo na e-mail adresu koju ste upisali stiže EU digitalna COVID potvrda.

Kako potvrda funkcionira?

Potvrdu možete pohraniti u obliku PDF datoteke i tako predočiti nadležnoj osobi za očitanje QR koda i drugih važnih podataka.

EU digitalna COVID potvrda sadrži QR kod s digitalnim potpisom radi zaštite od krivotvorenja, koji se temelji na ICAO PKI specifikacijama. Pri provjeri potvrde skenira se QR kod i provjerava digitalni potpis. Izdavatelj je nositelj ključa za digitalni potpis pohranjenog u sigurnoj bazi podataka.

Europska komisija uspostavila je EU pristupnik putem kojeg će se na jednome mjestu razmjenjivati javne komponente nacionalnih digitalnih potpisnih ključeva u svrhu interoperabilnosti sustava EU digitalnih COVID potvrda. Osobni podaci uneseni u potvrdu se ne razmjenjuju kroz EU pristupnik jer to nije nužno za provjeru valjanosti digitalnog potpisa.

Koje dokumente trebate kako biste preuzeli potvrdu s portala eGrađani?

Osim vjerodajnice razine 2 – značajne razine sigurnosti ili vjerodajnice razine 3 – visoke razine sigurnosti, za pristupanje portalu eGrađani nije potrebno osigurati dodatne podatke i dokumentaciju. Sustav dohvaća podatke korisnika iz baza podataka Ministarstva zdravstva te se potvrda generira klikom na opciju “Zatraži potvrdu”. Potvrdu koju preuzmete putem portala e-Građani možete spremiti na računalo, isprintati ili poslati putem elektroničke pošte na svoju e-mail adresu.

Popis vjerodajnica navedenih razina sigurnosti pronađite OVDJE.

STOŽER: U Županiji 4 nova slučaja zaraze – 2 u Opuzenu i 1 u Metkoviću

U Dubrovačko-neretvanskoj županiji u posljednja 24 sata zabilježena su četiri nova slučaja zaraze koronavirusom, obrađeno je 395 uzoraka.

Riječ je o dvije osobe su iz Opuzena, jedna iz Metkovića, a jedna osoba nema prebivalište na području naše županije.

Izliječeno je 12 osoba: pet iz Dubrovnika, četiri iz Konavala, jedna iz Metkovića i Župe dubrovačke te jedna osoba koja nema prebivalište na području naše županije.

U OB Dubrovnik hospitalizirano je osam osoba pozitivnih na koronavirus.

U samoizolaciji je 159 osoba, a u posljednja 24 sata zabilježeno je devet kršenja mjere samoizolacije (osam na granici).

More na plažama od Ploča do Kleka je izvrsne kakvoće, temperatura oko 19°C

Prema Programu utvrđivanja kakvoće mora na morskim plažama Dubrovačko-neretvanske županije za 2021. godinu, Zavod za javno zdravstvo Dubrovačko-neretvanske županije obavio je prvo redovno ispitivanje mora na 121 plaži u periodu od 17. do 27. svibnja 2021. godine.

Uzorci mora na svim plažama odgovarali su uvjetima Uredbe o kakvoći mora za kupanje (NN 73/08). More je na svih 121 plaži ocijenjeno kao more izvrsne kakvoće.

Na plažama od Ploča do Kleka ispitivanje je provedeno 27. svibnja. Prosječna temperatura mora je oko 19°C.

Detaljniji podaci dostupni su javnosti na adresama http://vrtlac.izor.hr/ords/kakvoca/kakvoca ili http://www.zzjzdnz.hr/.

Policija poziva na oprez! Jučer su u dvije prometne nesreće sudjelovali motociklisti, jedan je preminuo

Tijekom jučerašnjeg dana na širem dubrovačkom području dogodile su se dvije prometne nesreće nastale zbog nepropisnog uključivanja u promet, a koje su za posljedicu imale jednu smrtno stradalu osobu i dvije teže ozlijeđene osobe.

Prva prometna nesreća se dogodila u 13,25 sati u Komolcu kada se 26-godišnji vozač osobnog vozila dubrovačkih registarskih oznaka s parkirališnog prostora na zapadnoj strani Puta od Izvora nepropisno uključivao u promet preko neisprekidane razdjelne crte i pri tom oduzeo prednost prolaska motociklu dubrovačkih registarskih oznaka koji se kretao iz smjera Mokošice prema Dubrovniku. Kontaktom osobnog vozila i motocikla došlo je do pada motocikla na kojem se nalazio 30-godišnji vozač i 25-godišnja putnica koji su zadobili teške tjelesne ozljede te su, nakon ukazane liječničke pomoći, zadržani na liječenju u dubrovačkoj bolnici.

Druga prometna nesreća se dogodila oko 17,30 sati na predjelu Batahovina pokraj Dubrovnika, kada se 28-godišnji vozač osobnog vozila dubrovačkih registarskih oznaka uključivao u promet s parkirališnog prostora na D-420 pri čemu je oduzeo prednost motociklu dubrovačkih registarskih oznaka kojim se, također iz pravca Mokošice u smjeru Dubrovnika, kretao 39-godišnjak koji je uslijed udara i pada s motocikla teže ozlijeđen te je prevezen u dubrovačku bolnicu gdje je od posljedica prometne nesreće, na žalost, preminuo.

Zbog potreba očevida kojim je rukovodio općinski državni odvjetnik, promet na ovom dijelu ceste bio je u potpunosti obustavljen do 20,30 sati.

Protiv dvojice vozača koji su nepropisnim uključivanjem skrivili navedene prometne nesreće policija podnosi kaznenu prijavu.

Koristimo priliku još jednom skrenuti pozornost vozačima na važnost odgovorne vožnje i pridržavanje prometnih propisa jer na taj način ne štitimo samo svoj život već i živote ostalih sudionika u prometu.

Foto: Ilustracija

U naletu vozila ozlijeđeno dijete

Danas, oko 17:45 dogodila se prometna nesreća na Putu Narone (Crni put), kod križanja s Jadranskom ulicom. U naletu vozila ozlijeđen je pješak, 13-godišnje dijete koje je prevezeno u bolnicu gdje će se utvrditi stupanj ozljeda.

Prema prvim informacijama dijete za sada nije životno ugroženo, kazali su u PU dubrovačko-neretvanskoj.

Spremne su COVID propusnice: Stožer će odlučivati gdje se neće smjeti bez njih

Vlada je danas održala telefonsku sjednicu na kojoj je donijela Odluku o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde, stoji na mrežnim stranicama Vlade RH, donosi Slobodna Dalmacija.

Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 8. travnja 2021. osnovala Radnu skupinu za izradu tehničkog rješenja prekogranično interoperabilnih digitalnih zelenih potvrda s ciljem izrade nacionalnog sustava digitalnih zelenih potvrda. Hrvatski nacionalni sustav za izdavanje EU digitalne COVID potvrde spreman je za početak rada od 1. lipnja 2021. te je formalno provedena procedura integracije s EU pristupnikom čime je osigurana njihova prekogranična interoperabilnost, poručuju iz Vlade.

U vijesti objavljenoj na stranici Vlade RH navodi se i da je Ministarstvo unutarnjih poslova uspješno integriralo validaciju EU digitalnih COVID potvrda u Nacionalni granični informacijski sustav te su osigurani svi organizacijski i tehnički preduvjeti za provedbu Odluke Vlade o uspostavi nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalne COVID potvrde.

Iako će procedura usvajanja Uredbe o digitalnoj COVID potvrdi EU-a biti dovršena krajem lipnja, interoperabilni europski pristupnik za središnju razmjenu javnih PKI certifikata država članica formalno počinje s radom od 1. lipnja 2021. i sve države članice koje imaju razvijeno, testirano i od strane Komisije potvrđeno nacionalno rješenje, mogu implementirati procese izdavanja i validacije EU digitalnih COVID potvrda u nacionalnim sustavima. Republika Hrvatska je kroz procedure prijave i testiranja s Europskom komisijom potvrdila spremnost te ishodila odobrenje Komisije za integraciju s EU pristupnikom i u cijelosti je spremna za uvođenje EU digitalne COVID potvrde, poručuju iz Vlade.

Budući da je tehničko rješenje prekograničnih interoperabilnih EU digitalnih COVID potvrda spremno za početak rada od 1. lipnja, a kako bi se olakšala sloboda kretanja građana tijekom pandemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 i doprinijelo postupnom ukidanju ograničenja, u interesu građana je da se početak primjene EU digitalnih COVID potvrda uskladi s početkom rada središnjeg europskog pristupnika, zbog čega se donosi ova Odluka, objašnjeno je.

Osim olakšavanja kretanja građana prilikom prelaska graničnih prijelaza Republike Hrvatske, ali i graničnih prijelaza država članica EU s kojima će biti sklopljeni bilateralni sporazumi, ova potvrda moći će se koristiti i u druge svrhe sukladno odlukama Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske koje se donose sukladno Zakonu za zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.

AKD će putem javne informativne mrežne stranice www.EUdigitalnaCOVIDpotvrda.hr, učiniti građanima dostupnim sve potrebne informacije, upute i podatke o izdavanju i svrsi EU digitalnih COVID potvrda, a također će mrežne stranice i redovito ažurirati, zaključuju iz Vlade i na kraju dodaju da će se EU digitalna COVID potvrda koristiti sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka i isključivo samo za preuzimanje i obradu podataka koji su sadržani u potvrdi, donosi Slobodna Dalmacija.

OBAVIJEST Policija prelazi na ljetno rano vrijeme

cof

Obavještavamo građane da od sutra, 1. lipnja do 5. rujna 2021. godine Policijska uprava dubrovačko-neretvanska prelazi na ljetno radno vrijeme od 7 do 15 sati.

Radno vrijeme sa strankama na upravnim poslovima u zgradi na adresi Vladimira Nazora 32 u Dubrovniku i policijskim postajama na području Županije biti će od 7.30 do 14 sati, izuzev utorka kada će šalteri za građane (poslovi prijave prebivališta, osobne iskaznice, putne isprave, registracije vozila, vozačke dozvole) biti otvoreni od 7:30 do 17 sati, a pauza je od 11 do 11:30 sati.

Zadnje objavljeno