-

Od ponoći nove, više cijene goriva

Od ponoći nas na benzinskim postajama čekaju nove cijene goriva. Kako se čini, sva će goriva poskupjeti.

Prema neslužbenim informacijama stranice cijenegoriva.info, spremnik od 50 litara benzina trebao bi biti skuplji za 4.5 kuna, a spremnik od 50 litara dizela bi trebao biti skuplji za 4 kune. Prosječni spremnik LPG-a trebao bi biti skuplji za 2.5 kuna.

Prevedeno, to bi značilo da će cijene goriva biti više za desetak lipa.

OBAVIJEST Poziv na online seminare za OPG-ove i proizvođače

Ovim putem obavještavamo sve OPG-ove i SOPG-ove kako je vođenje Evidencije o poljoprivrednoj proizvodnji i prodaji te Evidencije o pruženim uslugama (OPG) putem AGRONET sustava ne samo zakonska obveza, već i uvjet za prijavu na buduće natječaje za bespovratna sredstva.

Navedene obrasce Evidencija obvezno je dostaviti putem AGRONET sustava najkasnije do 15. svibnja tekuće godine.

Osim navedenog, u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom, proizvođač proizvoda od kojeg nastaje otpad, odnosno proizvođač otpada snosi troškove gospodarenja tim otpadom. Obveznik plaćanja dužan je prijaviti navedene aktivnosti odnosno količinu proizvoda i/ili opreme Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te za isto dobiva Rješenje, kojim se određuje visina naknade koju je dužan podmiriti.

Nastavno na navedene zakonske obveze, Centar za poduzetništvo organizira dva besplatna online seminara, kako bi informacije bile dostupne što većem broju obveznika.

ZADOVOLJSTVO NAM JE POZVATI VAS NA:

22.04.2021. – Online seminar: „Obvezno elektroničko popunjavanje i podnošenje Evidencije za OPG/SOPG zaključno do 15. svibnja“

Na online seminaru će se nositeljima OPG/SOPG objasniti koraci zakonski obveznog podnošenja Evidencije o poljoprivrednoj proizvodnji i prodaji te Evidencije o pruženim uslugama kroz AGRONET sustav.

Online seminar će se održati s početkom u 10:00 sati, a predviđeno trajanje je 30 minuta.

Za sudjelovanje na online seminaru prijavite se putem:

23.04.2021. – Online seminar: “Obveze, prijava i plaćanje naknada proizvođača”

Na online seminaru će se objasniti obveze proizvođača odnosno uvoznika proizvoda koji trebaju plaćati naknade, način prijave i ispunjavanja tipskih obrazaca i označavanje proizvoda u sustavu povratne naknade.

Seminar će se održati u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Predavač iz Službe za obračun naknada je gđa. Maja Brkić Pancirov, a predavač iz Službe za analitiku i izvještavanje je g. Žarko Dukić.

Online seminar će se održati s početkom u 10:00 sati, a predviđeno trajanje je 90 minuta.

Za sudjelovanje na online seminaru prijavite se putem:

Održana pokazna vježba povodom početka cjelogodišnje hitne helikopterske medicinske službe

Povodom početka cjelogodišnje hitne helikopterske medicinske službe u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u ponedjeljak je na helidromu kod Opće bolnice Dubrovnik održana pokazna vježba.

Župan Nikola Dobroslavić rekao je kako je služba iznimno bitna jer se u nekim dijelovima županije bez nje ne može ni približno postići medicinski standard zlatnog sata i dodao da je u dugoročnom programu Vlade planirano da služba bude smještena u Opuzenu za što za sada nisu ispunjeni tehnički uvjeti.

Ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu Maja Grba-Bujević izjavila je kako se u proteklih pet godina pokazala potreba produljenja usluge na cijelu godinu.

– Helikopter s Čilipa polijeće za tri do četiri minute i do Metkovića mu treba 13, a do Korčule 14 minuta, što je izrazito brzo. Ukupno će u projekt do kraja godine biti uključeno 24 liječnika i 28 medicinskih sestara i tehničara, koji raditi u tjednim dežurstvima, rekla je Grba-Bujević.

Hitnu helikoptersku medicinsku službu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji financiraju Ministarstvo unutarnjih poslova, koje je ustupilo helikopter s posadom, Ministarstvo zdravstva, koje je osiguralo zdravstveno osoblje te Dubrovačko-neretvanska županija koja plaća smještaj i prehranu posade i zdravstvenog osoblja u Zračnoj luci Dubrovnik.

Gradonačelnik Milan najavio kandidaturu za novi mandat na gradilištu u Jadranskoj ulici

Gradonačelnik Dalibor Milan jutros je sa suradnicima obišao radove u Jadranskoj ulici na desnoj strani grada i tom prigodom je istaknuo svoju kandidaturu za gradonačelnika Grada Metkovića na predstojećim lokalnim izborima, kandidat za zamjenika će mu biti Robert Doko.

Nakon 40 godina stanovnici Jadranske ulice dobili su ono što su tražili. Kako su mi stanovnici ove ulice rekli, svi gradonačelnici prije mene su ovo obećavali, ali nisu htjeli ili nisu znali riješiti problem. Projektom je riješeno pitanje kanalizacije i odvodnje, izgrađen je nogostup s obje strane, sustav javne rasvjete te je izgrađena cesta. Ali, uz projekte uređenja i nastavka građenja Jadranske ulice, proveli smo, i provodimo još nekoliko projekata. Upravo smo krenuli s obnovom i rekonstrukcijom Dječjega vrtića ‘Radost’, obnovili smo dječje igralište te smo postavili umjetnu travu na malonogometnome igralištu ONK Metkovića. Dakle, u Jadransku je u protekle četiri godine uloženo više od 15 milijuna kuna, kazao je gradonačelnik Milan, prenosi metkovic.hr.

Foto: metkovic.hr

Domaći proizvođači: Ne nasjedajte na trikove! Trgovine su pune lažnog mladog krumpira

Mesarić: U trgovinama je običan, zreo krumpir. Jedino što mu sezona u Egiptu počinje ranije nego kod nas…

Još nije sezona mladog krumpira, a police trgovačkih lanaca prepune su “mladog” iz Egipta koji mami i izgledom i cijenom. Nerijetko je, naime, i pun zemlje, čime se potrošačima sugerira kako je tek izvađen, a cijena mu je iznenađujuće niska, oko šest kuna. Da priča bude sumnjivija, izduženi plodovi svjetlije kožice gdjegdje su već i proklijali, pa domaći proizvođači krumpira pozivaju građane da ne nasjedaju na trikove trgovaca, a mjerodavne da rade svoj posao, piše Večernji list.

Mladi ne baca klice

– Mladi krumpir sigurno neće “bacati” klice. To može samo tehnološki zreo krumpir – kaže predsjednik Udruge međimurskih proizvođača merkantilnog krumpira Damir Mesarić. Objašnjava kako je mladi krumpir osjetljiv i ne može izdržati manipulaciju dulje od tjedan dana od branja. Kora mu se lako skida i guli i rukom. Bere se ručno i obično tek po narudžbi kako bi bio što svježiji jer ne traje dugo, a ovaj koji ovih dana nalazimo po trgovinama običan je, zreo krumpir. Jedino što mu sezona u Egiptu počinje puno ranije nego kod nas – i trebali su mu tjedni od branja, pakiranja i prijevoza brodskim kontejnerom do hrvatskih polica.

– Mladi krumpir takav put ne bi mogao izdržati. Ono što potrošači misle da je zemlja, zapravo je treset koji krumpiru koji prelazi dug put pomaže da zadrži vlagu, inače bi se smežurao, no u slučaju da se u njemu aktiviraju dormanti, on će i proklijati – kaže Mesarić ističući kako nema razlike između sadašnjeg “mladog” krumpira u trgovinama i “običnog” domaćeg koji na police stiže ujesen. Međimurski mladi, dodaje, na policama će se naći tek u lipnju, hladno vrijeme u travnju prolongirat će malo njegovu berbu. Istarski pak prvi dolazi na tržište u svibnju, a odmah iza njega dalmatinski.

– Ako se pravog mladog i nađe na policama trgovaca i na tržnicama, onda je to krumpir iz plastenika kojega nema puno. Nema, naime, šanse da takva sadnja opravda trošak, on mora rasti na otvorenom polju – ističe Mesarić.

Na upit kako poljoprivredna inspekcija ovih dana gleda na “mladi” krumpir iz uvoza, iz Državnog inspektorata odgovaraju kako je trenutačno u tijeku ciljana akcija provedbe inspekcijskih nadzora kontrole usklađenosti voća i povrća s propisanim tržišnim standardima te do sada nisu uočene nepravilnosti po pitanju klijanja proizvoda koji je označen nazivom “mladi” krumpir.

Napominju kako se krumpir, sukladno uredbama EU, može stavljati na tržište ako udovoljava općim tržišnim standardima, ali nema nijednog propisa – i pod kojim točno imenom.

– Propisano je da ako naziv hrane nije propisan, a kao što nije u slučaju krumpira, mora odgovarati njezinu uobičajenom nazivu ili, ako takav uobičajeni naziv ne postoji ili se ne koristi, treba navesti opisni naziv hrane – odgovaraju. Prevedeno, ako sliči na mladi, može se i zvati mladim – pa se ne može govoriti ni o zavaravanju potrošača ni o nepoštenoj trgovačkoj praksi.

Pročitajte više na portalu Večernji list.

OPUZEN 22-godišnjaku kazna od 10.200 kuna zbog niza prekršaja

U proteklom tjednu na području PU dubrovačko-neretvanske zabilježena je jedna prometna nesreća s ozlijeđenim osobama u kojoj je jedna osoba zadobila lakše tjelesne ozljede, dok teže ozlijeđenih osoba nije bilo. S materijalnom štetom zabilježeno je pet prometnih nesreća.

Najveća novčana kazna izrečena je u Opuzenu

Najveća novčana kazna od 10.200,00 kuna izrečena je 22-godišnjem vozaču osobnog vozila, koji je u večernjim satima 18. travnja, prilikom redovne kontrole prometa, zaustavljen dok je upravljao vozilom dubrovačkih registarskih oznaka prije stjecanja prava na upravljanje i pri tom kod sebe nije imao osobnu iskaznicu. Vozaču je izdan prekršajni nalog na iznos od 10.200,00 kuna.

MALE GRADSKE PRIČE Nakrivio se ponos metkovske luke

U jučerašnje nedjeljno predvečerje, za vrijeme ležerne šetnje, primijetio sam da velika dizalica u metkovskoj luci više ne stoji onako gordo i ponosno, već više posrnulo, nakrivljeno na jedni stranu.

Ne ustupih pred znatiželjom i pođoh na drugu stranu… čelična užad ne stoje na svom mjestu zbog čega se kran dizalice nakrivio.

Luka Metković odavno nije luka državnoga, već županijskog značaja, a njezinih 27.676 m2 uglavnom zjapi prazno. Terminale za trosku i cement odavno nitko nije upotrijebio u predviđenu svrhu, a uspravne zgrade zjape prazne… jedinu osobu koju redovito možete vidjeti je čuvar na ulazu u prostor luke.

Metkovska luka je pod upravom Luke Ploče još od 1997. i krajnje je vrijeme da koncesionar razmisli o njezinoj budućnosti… i nekoj drugoj namjeni, a da nije cement u središtu grada.

Velika dizalica, simbol i ponos metkovske luke, znakovito je ovih dana promijenila položaj nakon toliko godina uspravnog stava koji je svjedočio o nastanku Metkovića kao grada upravo na njezinim temeljima.

Pelješki most sve više poprima konačni izgled

Pelješki most sve više poprima konačni izgled. Trenutačno se postavljaju čelične konstrukcije između betonskih stupova koji će napokon povezati dva dijela hrvatske obale na prometno odsječenom krajnjem jugu zemlje. Most bi u cijelosti trebao biti završen početkom iduće godine, a pristupne ceste nekoliko mjeseci poslije, piše HRT.

Gradnja okomica na mostu je završena pa su sve snage kineskog izvođača radova usmjerene na smanjivanje razmaka između stupova.

– Aktivnosti podizanja segmenata, pozicioniranja se paralelno odvijaju na svim središnjim stupnim mjestima, znači nas svih šest središnjih stupnih mjesta, govori Ivica Granić, voditelj radova na montaži čelične rasponske konstrukcije Pelješkog mosta- CRBC.

– Dosad je ugrađeno 69 segmenata koji su stigli iz Kine ukupne dužine tisuću i 51 metar što je oko 44 posto dužine samog mosta, rekao je Jaroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.

Podizanje rasponske konstrukcije mosta na najveći stup podsjeća na vaganje golemom klasičnom vagom. Dva dijela jednake težine na svoju se stalnu poziciju podignu za otprilike pola sata. Malo manje vremena trebalo je i nama kako bismo se popeli na visinu od 60 metara, i to najprije dizalom… a onda improviziranim stubama…

Video prilog HRT-a možete pogledati OVDJE.

Autor: Pero Štrbe/HRT
Snimatelj: Jure Jerković/HRT

HRT: Na oko 200 ha je počela sadnja lubenice u Neretvanskoj dolini

U Neretvanskoj dolini u tijeku je sadnja lubenica i dinja koja malo kasni zbog prošlotjednih niskih temperatura. Neretvani će i ove godine lubenice posaditi na 200 ha, s kojih očekuju između 10 i 15 tisuća tona plodova, objavio je u HRT.

Jedan od najvećih proizvođača lubenica u Neretvanskoj krajini je obitelj Babić. Svake godine na nekoliko parcela ukupne površine 12 ha obično zasade oko 35.000 sadnica.

– Počeli smo saditi prije 1. 4., ali smo stali zbog hladnoće. Nastavili smo i sada ćemo posaditi oko 15.000 komada sadnica, rekao je Matko Babić iz Vlake.

Lubenice će se ove godine zauzeti 200 ha površine. Proizvođači očekuju prinos od 10 do 15 tisuća tona. No hoće li se sve uspjeti prodati?

– Sve ovisi kakav će biti uvoz iz trećih zemalja, ako će biti kontroliran, ne bude pretjeran i s dampinškim cijenama, tada neće biti problema, dodao je Babić.

A da hrvatski građani najviše vole domaće, pokazalo se i u vrijeme pandemije, u prodaji jagoda, povrća iz plastenika i mandarina jer – kad se kupuje domaće, zna se što se i od koga kupuje.

Cijeli prilog kojega je napravio novinar HRT-a Pero Štrbe možete pogledati OVDJE.

1. Octan Fest Metković je pripao Božidaru Matijašu iz Rogoznice

U organizaciji AMK Racing team Ploče danas u Metkoviću održan prvi autoslalom u sezoni 2021. u sklopu prvenstva Regije jug Kup Dalmacije. Nakon tri utrke ukupni pobjednik je Božidar Matijaš iz AKK Rogoznica. Drugo mjesto je osvojio Deni Kmetović iz AK Župa dubrovačka, a treće Tonći Matušić iz AK Ragusa racing.

Pobjednik natjecanja Fićo kupa je Nenad Gržančić koji je u svojoj Zastavi 750 danas bio najbrži na stazi nakon treće vožnje (1:12.406).

Tonći Matušić je ostvario najbolji rezultat u klasi 3 serijskih vozila do 2000 cm 3 u kojoj je drugi bio Tihomir Pažina iz Ploča, a treći Dominik Puljizević, junior Raguse. U klasi 2 serije do 1600 cm 3 najbrži je bio Dado Velašević (Citroen Saxo/Ragusa Racing) ispred Filipa Bilote iz Trogira i Boža Jovanovića Bartulovića iz Metkovića, člana Ragusa Team Ploče, koji je nastupio u Mazdi MX5.

U jakoj klasi 5 sportskih vozila do 1600 cm 3 ugodno je iznenadio Đuro Žmirak (Citroen Saxo 1,6/Ragusa Racing), koji je pobijedio ispred Điva Franića (Auto klub Dubrovnik Racing) i Ivana Sentića (Ragusa Racing), koji su nastupili sa Hondama Civic 1,6.

U klasi 1 najbrži je bio Luka Barbir (Racing Team Ploče) ispred dvojice članova Ragusa Racinga, Matea Škode i Maria Matušića, svi su nastupili u Renaultu Twingo. U klasi 4 na prva dva mjesta članovi Rogoznice, Božidar Matijaš (Zastava 750) i Ivan Grozdanić (VW Polo), a treći Nikola Vatović (Peugeot 106/Ragusa Racing). U klasi 11 Deni Kmetović (Zastava 750-1.0/Župa dubrovačka) bio je brži od Nikole Violića (Zastava 850-1.0/Ragusa Racing).

Klupski, prvi autoslalom iz Kalendara Prvenstva regije Jug osvojio je Auto klub Ragusa Racing.

Promotivna nagrada AK Racing teama Ploče je pripala Stipi Tadinu iz AK Zagorje.

Sve rezultate današnje utrke možete pogledati OVDJE.

Zadnje objavljeno