-

Gori blato na desnoj strani grada

Ovo je prva, a nadamo se i posljednja vijest, o požaru na otvorenom prostoru na području grada. Jutros, oko 9:30 zapalilo se blato na desnoj strani grada izvan nasipa.

Prilika je da upozorimo da je u tijeku zabrana paljenja vatre na otvorenom. Ljetne temperature su visoke, zbog suše trava je suha i lako može doći do neželjenih posljedica.

USUSRET MARATONU Rogotin, prvi prvaci i donedavno najtrofejnija lađarska ekipa

Ekipa iz mjesta lađarskih kalafata-graditelja lađa jedna su od četiri ekipe koje su na maratonu lađa od prvog dana. Rogotinjani su do 2017.godine bili su najtrofejnija lađarska ekipa maratona lađa kada su ih s trona skinuli Gusari Komin.

Prvi su pobjednici maratona lađa kojim povodom je na prošlogodišnjem maratonu sudjelovala ekipa pod znakovitim nazivom Prvi prvaci sastavljena od veslača koji su pod zastavom Rogotina osvojili prvi maraton. Jedan od sinonima maratona lađa je rivalstvo susjednih mjesta Komina i Rogotina ovjekovječeno u dokumentarcu Rivalstvo što nas veže sa maratona lađa 2006.godine.

Fotografija Maraton Ladja.

Neponovljiva 2003. godina…

Te 2003. godine nakon velikog rivalstva s lađarima Komina u cilj ulaze zajedno što je do sada jedini put podjele prvog mjesta na maratonu lađa. U trajno vlasništvo 2007.godine dobili su veliki štit nakon tri uzastopne pobjede a 2001.godine imali su jedini put i svoju juniorsku posadu.

Fotografija Maraton Ladja.

Osim navedene ekipe Prvi prvaci iz Rogotina je na maratonu lađa bila još jedna posada: Marko Markota (nastupala u čast svog preminulog mještanina) koja je sudjelovala od 2007. do 2010.godine okitivši se dvama brončanim štitovima 2009. i 2010.godine.

Zadnjih godina uslijed odlazaka starijih veterana iz ekipe i smanjenog interesa mlađih lađari Rogotina bili su daleko od stare slave pa je pojedinih godina čak bio upitan i nastup na maratonu lađa. Hoće li se Rogotinjani uspjeti vratiti na staze stare slave?

Policija objavila nove kazne za prekršaje u prometu

Za nekoliko dana, 1. kolovoza, na snagu će stupiti nove, značajno postrožene mjere za sve sudionike u prometu. Policijski službenici će vrijeme do stupanja novog Zakona na snagu iskoristiti za informiranje sudionika u prometu o izmjenama koje on donosi. Na portalu MUP-a danas su tako objavljene nove, drastično veće kazne za najopasnije prekršaje, donosi Jutarnji list.

Nove odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama predviđaju snažnije kažnjavanje počinitelja 8 najtežih prekršaja za koje su detektirali da uzrokuju najveća i najteža stradavanja u prometu, a to su:

1. prekoračenje dozvoljene brzine kretanja u naseljenom mjestu za više od 50 km/h,
2. vožnja u suprotnom ili zabranjenom smjeru na autocesti, brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila,
3. namjerni prolazak kroz crveno svjetlo, odnosno prolazak kroz crveno svjetlo bez smanjenja brzine, povećanjem brzine ili prolazak kroz dva ili više crvenih svjetala,
4. odbijanje podvrgavanju ispitivanja radi provjere da li u organizmu ima alkohola ili droga,
5. vožnja pod utjecajem alkohola iznad 1,5 g/kg i vožnja pod utjecajem droga,
6. upravljanje vozilom prije stjecanja prava,
7. upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola ukinuta zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova,
8. upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola oduzeta, dok je vozač isključen iz prometa ili mu je izrečena mjera privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera.

Upravo za te prekršaje propisano je povećanje novčanih kazni s 5 do 15 tisuća kuna, kako je bilo do sada, na 10 do 20 tisuća kuna te propisivanje obligatornih zaštitnih mjera, odnosno zabrana upravljanja motornim vozilom od najmanje šest mjeseci za drugi počinjeni prekršaj ili od najmanje 12 mjeseci ako je prekršaj počinjen treći ili više puta, zatim povećanje negativnih prekršajnih bodova sa tri na šest te privremeno oduzimanje vozila kao sredstva počinjenja prekršaja.

Privremeno oduzimanje vozila

Policija može vozilo privremeno oduzeti vozaču koji je najmanje već dva puta pravomoćno kažnjen u trogodišnjem razdoblju, počevši od stupanja ovog Zakona na snagu, a ponovno počini neki od 8 navedenih najtežih prometnih prekršaja. Privremeno oduzimanje znači oduzimanje do odluke suda, koji je dužan odluku donijeti u roku od 15 dana.

Povećanje novčanih kazni predviđeno je i za:
– nekorištenje sigurnosnog pojasa za vrijeme vožnje,
– nepropisan prijevoz djece u vozilu i
– nepropisno korištenje mobitela za vrijeme vožnje.

Za navedene prekršaje s dosadašnjih 500 kuna kazna je povećana na tisuću kuna. Ove, za sigurnost svih sudionika u prometu najvažnije izmjene u policiji rezimiraju zaključkom da su sa ciljem smanjenja broja najtežih prekršaja povećani iznosi novčanih kazni za tzv. „četiri ubojice u prometu“ – brzinu, alkohol, pojas i mobitel.

No, svoju važnost i razuman povod imaju i ostale usvojene izmjene. Mladom vozaču koji je u dvije godine prikupio devet negativnih prekršajnih bodova, baš kao i vozaču koji je u istom razdoblju prikupio 12 negativnih prekršajnih bodova, a kojima je vozačka dozvola istekla, rješenjem će se odrediti da dvije godine ne mogu podnijeti zahtjev za produljenje vozačke dozvole.

Kategorijama vozača s jednakim brojem prikupljenih negativnih prekršajnih bodova u jednakom razdoblju, rješenjem će se ukinuti vozačka dozvola ako im je u tom razdoblju oduzeta ili prijavljena izgubljenom, donosi Jutarnji list. 

Dvije godine zabrane podnošenja zahtjeva za izdavanje vozačke dozvole dobit će i osoba koja je u dvije godine prikupila devet negativnih prekršajnih bodova, a nije niti stekla pravo upravljanja motornim vozilom, odnosno još nije niti položila vozački ispit.

S dosadašnjih 700 na tisuću kuna povećava se novčana kazna za nekorištenje zimske opreme, jasnije se propisuje što je sve vozač dužan učiniti prije uključivanja u promet, odnosno, uz obavezno čišćenje snijega odsad je vozač prije uključivanja u promet u obavezi očistiti s vozila i led ili vodu, a također je fiksno propisano i razdoblje u kojem na motornim vozilima moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla – od. 1. studenog do 31. ožujka.

Povećanje novčanih kazni propisuje se i za vozače koji ne ostanu na mjestu nesreće u kojoj ima poginulih ili ozlijeđenih (s 3.000,00 do 7.000,00 kuna, na 10 do 20 tisuća kuna), kao i za vozače koji u prometnim nesrećama s materijalnom štetom ne ostave podatke o sebi i vozilu ili napuste mjesto nesreće (s 2.000,00 do 5.000,00 kuna, na 3.000,00 do 7.000,00 kuna). Uz to, za takve vozače slijedi i izricanje zaštitne mjere „zabrane upravljanja motornim vozilom“ u točno određenom trajanju, bez obzira na broj počinjenih prekršaja, a određuju im se i negativni prekršajni bodovi.

Vozači ne smiju umorni niti bolesni

Detaljnije se propisuju uvjeti zbog kojih se vozilo ne smije dati na upravljanje drugoj osobi. Vlasnik vozila ili osoba kojoj je vozilo povjereno ne smije na upravljanje dati vozilo osobi za koju, primjerice, može ili mora znati da nema vozačku dozvolu, ima izrečenu mjeru zabrane upravljanja vozilom ili nema dozvolu za odgovarajuću kategoriju vozila. Vozilo se ne daje na upravljanje niti osobi na kojoj je vidljiv utjecaj alkohola, lijekova i li drugih opijata ili je u tolikoj mjeri umorna ili bolesna da nije u stanju na siguran način upravljati vozilom.

Pri tome će sudionicima u prometu od znatne koristi biti još jedna od novosti koju zakon uvodi. Naime, MUP će na svojim web stranicama, na brz i danas svima dostupan način, temeljem serijskog broja vozačke dozvole, bez potrebe dodatnih plaćanja upravnih pristojbi i čekanja, omogućiti provjeru stanja vozačke dozvole (važeća, nevažeća, ukinuta), broj negativnih prekršajnih bodova i izrečene zaštitne ili sigurnosne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom. Bitno je znati da se ovime neće dostavljati niti jedan osobni podatak.

Uz to, detaljnije je razrađena zakonska odredba o davanju podataka o osobi koja je upravljala vozilom, s tim da novi zakon uvodi i novi termin – vlasnik vozila = osoba na koju je vozilo registrirano. Dostava podataka o više osoba koje su upravljale nečijim vozilom ne smatra se vjerodostojnim podatkom o identitetu osobe kojoj je vlasnik povjerio svoje vozilo na upravljanje te se svim vlasnicima vozila u razmatranju takvih opcija skreće pozornost na uvedenu mjeru privremenog oduzimanja vozila.

Zbog nepoštivanja svjetlosne i zvučne signalizacije vozača, kao najčešće utvrđenog  uzroka nesreća na željezničko cestovnim prijelazima, povećava se iznos novčane kazne za nezaustavljanje na pružnom prijelazu (crveno svjetlo, spuštena rampa), te uvode obligatorne zaštitne mjere i negativni prekršajni bodovi.

Također se uvode obligatorne zaštitne mjere i negativni prekršajni bodovi za:
– postupanje suprotno zahtjevu izraženom pomoću znaka ili po naredbi policijskog službenika ili druge ovlaštene osobe,
– prekoračenje brzine koja je za više od 30 do 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine u naselju,
– prekoračenje brzine koja je za više od 50 km na sat veća od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine izvan naselja,
– prekršaje vezane uz prednost prolaska i propuštanje vozila,
– prolazak kroz crveno svjetlo,
– nepropisno pretjecanje vozila,
– nepropisno pretjecanje i obilaženje vozila,
– pretjecanje drugog vozila u tunelu, na mostu, ispred vrha prijevoja ceste ili u zavoju kad je preglednost ceste nedovoljna,
– nepropisno pretjecanje vozila na ili kod pješačkog prijelaza,
– nepropuštanje pješaka na pješačkom prijelazu,
– vožnju pod utjecajem alkohola od 1,0 g/kg do 1,5 g/kg

Sigurna, odgovorna i uzorna vožnja

Za razne radnje vozilom u prometu, kao što su uključivanje u promet, prestrojavanje, odnosno mijenjanje prometne trake, pretjecanje, obilaženje, zaustavljanje, skretanje udesno ili ulijevo, polukružno okretanje, vožnja unatrag i sl. povećane su i novčane kazne.

Među novitete koji se Zakonom uvode spada i propisivanje prekršaja nepoštivanja sigurnosnog razmaka između vozila na autocesti i snimanje vozačkog ispita audio i vizualnim uređajima zbog povećanja transparentnosti i kvalitete samog ispita, kao i ujednačavanja njegove provedbe.

Propisuje se i obveza video nadzora tehničkog pregleda u stanicama za tehnički pregled vozila.

JUNAK UTAKMICE Mario Ćuže dvostruki strijelac za Istru u Zaprešiću

U susretu 2. kola Hrvatski Telekom Prve Lige Istra 1961 je u Zaprešiću pobijedila Inter sa 2:0 (0:0).

Sve do 83. minute mreže su mirovale, a tada je za vodstvo zabio Mario Ćuže, 20-godišnji napadač Dinama na posudbi u Istri. Krenuo je s loptom iz svoje polovice, uz malo sreće stigao sve do šesnaesterca i pogodio za vodstvo.

Minutu kasnije Einar Galilea je dobio drugi žuti karton, ali Inter nije iskoristio igrača više. Gol je pao na drugoj strani – Ćuže je drugim golom u sudačkoj nadoknadi riješio pitanje pobjednika. Zabio je na sličan način, brzim trkom pobjegao je Interovoj obrani i matirao vratara Žigu Freliha.

Za Puljane je to prva pobjeda ove sezone nakon što su na otvaranju sezone izgubili na Poljudu od Hajduka (0:2), dok je Inter u prvom kolu odigrao 1:1 protiv Gorice, a sada upisao poraz na svom travnjaku.

FOTO Kantautor duhovne glazbe Antonio Tkalec nastupio u Borovcima

Večeras je u predivnom ambijentu pored crkve sv. Nikole u Borovcima koncert održao trenutno naš najplodniji kantautor duhovne glazbe Varaždinac Antonio Tkalec uz vokalnu pratnju Agneze Levaić.

Nije to bio obični koncert za širu publiku, već životno iskustvo i vjera u Boga pretočeni u pjesmu. Tako da je na trenutke izgledao kao životna ispovijest. Tkalec je nadareni, samouki glazbenik, multiinstrumentalist zanimljiva vokala čijim interpretacijama ste skloni vjerovati, a njegovi stihovi, životni i iskreni, obučeni su u formu rock glazbe.

Tkalecu se u izvedbi pjesme Krist na žalu pridružio i naš tenor Branko Medak koji mu se u ime organizatora zahvalio za ovu predivnu večer te mu uručio prigodni poklon.

Zanimljiv podatak iz Tkalecova glazbenog života je da je 2003. bio izabran između više od tisuću kandidata za jednu od glavnih uloga u mjuziklu Moulin Rogue, ali je nakon nekoliko mjeseci turneje s mjuziklom shvatio da estradna scena nije pravi put za njega.

Do sada je izdao četiri nosača zvuka, sudjelovao na mnogim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, a bio je i u superfinalu treće sezone Supertalenta u kojem se proslavila njegova pjesma Na Tvom dlanu.

Od 2012. član je Hrvatskog društva skladatelja i djeluje kao samostalni umjetnik. Na svojim koncertima ističe da je njegov poziv pjesmom slaviti Boga i širi njegovu Radosnu vijest.

Poznato tko će graditi pristupne ceste do Pelješkog mosta, ali mogućnost žalbe opet postoji

Poddionica Sparagovići – Prapratno i Prapratno – Doli čini rugi, južni dio pristupnih cesta Pelješkom mostu, dužine 18 kilometara, a vrijednost radova bila je procijenjena na 449,1 milijun kuna bez PDV-a.

Na tom javnom natječaju, koji je bio raspisan lanjskog prosinca, uz Avax je sudjelovao i austrijski Strabag, čija ponuda je iznosila 569,3 milijuna kuna bez PDV-a. Avaxovu ponudu u HC-u su ocijenili ekonomski najpovoljnijom. Strabag ima pravo podnijeti žalbu na tu odluku o odabiru.

Hrvatske ceste donijele su i novu odluku o odabiru Strabaga za gradnju dionice Duboka – Sparagovići, koji je ponudio 478,3 milijuna kuna. Procijenjena vrijednost radova na toj dionici dugačkoj 12 kilometara bila je 482 milijuna kuna bez PDV-a.

Ponude na tom javnom natječaju otvorene su još lani u lipnju, no Hrvatske ceste su odluku o odabiru donijele tek krajem veljače ove godine. Tada je donijeta odluka da Avax dobije taj posao, no na to su se žalili austrijski Strabag i grčki Aktor.

Grčka žalba je odbijena. Strabag je pak u svojoj žalbi naveo da su Hrvatske ceste trebale isključiti Avax zbog profesionalnog propusta odnosno sudjelovanja te tvrtke u kartelskom sporazumu u Grčkoj između 2005. i 2012.

HC je danas donio odluku da je Strabag dao ekonomski najpovoljniju ponudu, a isključio ponudu Avaxa jer nije svojim pojašnjenjem otklonio postojanje profesionalnog propusta, vezanog uz sudjelovanje te tvrtke u kartelskom sporazumu.

Na to odluku moguće je podnijeti žalbu u roku od 10 dana.

Inače, predviđeni rok za izvođenje radova na sve četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom je 33 mjeseca od dana uvođenja izvođača u posao, dok je referentan rok Hrvatskim cestama za završetak svih radova 31. siječnja 2022. godine.

Ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. travnja prošle godine između predstavnika Hrvatskih cesta (HC) i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporationk, a 85 posto prihvatljivih troškova financira se iz EU sredstava.

Izgradnja Pelješkog mosta je prvi od ukupno četiri faze projekta cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom. Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih cesta, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja stonske obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

 

Od ranog jutra gužva na MGP Klek u smjeru Dubrovnika, kolona je do ulaza u naselje

Vrhunac je turističke sezone i povećan je promet na svim dionicama, osobito prema turističkim odredištima.

Danas od ranog jutra je gužva na MGP Klek u smjeru Dubrovnika. Kolona vozila proteže se do južnog ulaza u Klek i na prolaz se čeka više od pola sata.

Evo kako je stanje na MGP Klek bilo danas u 16 sati…

Gradonačelnik primio Branka Medaka i Mandolinski orkestar KUD-a

Danas je gradonačelnik Dalibor Milan primio Branka Medaka koji je s klapom Kumpanija osvojio grand prix nagradu na 24. Međunarodnom Marko Polo festu za izvedbu skladbe Pisma tvoje pisme.

Uz Branka Medaka gradonačelnik je primio i članove Mandolinskog orkestra koji su imali zapažen nastup na spomenutom festivalu i koji su pratili Brankov nastup. Oni su došli u pratnji predsjednika KUD-a Mate Obrvana i voditelja orkestra Tomislava Hercega.

U nedjelju, 28. srpnja 2019. godine u Gradskom parku s početkom u 21 sat bit će Večer klapa i mandolina Pisma tvoje pisme. U slučaju lošeg vremena, koncert će se održati u GKS-u.

Na A1 kod odmorišta Rašćane Gornje zapalilo se osobno vozilo

HAK obavještava da su zbog povećane gustoće prometa moguće su poteškoće u prometu, povremeni zastoji i vožnja u koloni.

Hrvatski autoklub upozorava vozače na oprez na autocesti A1 kod odmorišta Raščane Gornje u smjeru Zagreba zbog požara na vozilu koji je dogodio oko 12:30. Intervenirali su vatrogasci HAC-a. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h.

Foto: Vatrogasci-oni su naši heroji

Neretvanska mladež upozorava: Stabla izgledaju loše, ugrožena proizvodnja neretvanske mandarine

Stabla mandarina izgledaju loše, potencijal proizvodnje je ugrožen, upozorila je Udruga proizvođača agruma i povrća Neretvanska mladež u otvorenom pismu koji je uputila ministrici poljoprivrede Mariji Vučković.

– Puno je suhih stabala oštećenih od zime prije nekoliko godina. Ove godine je primjetan veliki broj suhih grana, suhih grana sa plodovima. Zatražili smo od Zavoda za zaštitu bilja uzimanje uzoraka i analizu. Čekamo rezultate. U razgovoru s mnogim proizvođačima, došli smo do zaključka da je potreban stručan pristup mandarini, izrada analize, zdravstvene, fiziološke, analiza tla i stanje. Činjenica je da će se kroz naredne godine vaditi veliki broj stabala, cijeli nasadi. Postavlja se pitanje: što saditi? Mandarina iza mandarine ne ide, navodi predsjednik druge mr.sc. Željko Bjeliš.

Zapostavljena poljoprivredna proizvodnja

Smatraju stoga potrebnim od strane Ministarstva poljoprivrede, Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, Agronomskog fakulteta, Sveučilišta u Splitu – mediteranska poljoprivreda, izraditi sljedeće analize:

  1. Zdravstveno stanje agruma u dolini Neretve
  2. Ekonomska i proizvodna analiza voćarske proizvodnje doline Neretve, voćne vrste koje daju geografsku, klimatološku i ekonomsku prednost naspram zemalja u okruženju, sa ciljem iznalaženja ekonomski i ekološki pogodnih vrsta za uzgoj u dolini Neretve.
  3. Osnivanje agronomske znanstveno-stručne ustanove u dolini Neretve. Mandarina i njeni proizvođači to zaslužuju.

– Mandarina i poljoprivredna proizvodnja u dolini Neretve je od stručnih i znanstvenih institucija u RH zapostavljena. Koliko je nama poznato samo se projekt suzbijanja Mediteranske voćne muhe SIT tehnikom, provodi od strane Zavoda za zaštitu bilja pri HAPIH. Smatramo potrebnim uključivanje Zavoda za voćarstvo i povrćarstvo s ciljem introdukcije novih sorata voća i povrća. Zavoda za tlo oko praćenja stanja tala u dolini Neretve, zaslanjenosti, sadržaja organske tvari, mikro i makro elemenata i sl. Zavoda za zaštitu bilja oko praćenja zdravstvenog stanja mandarina, praćenja pojedinih biljnih bolesti (kao npr. antraknoze agruma, bakterioza i viroza). Još uvijek nemamo matična stabla agruma, kaže Bjeliš.

Potreban je, dodaju, kontinuiran i stručan pristup poljoprivrednoj proizvodnji u dolini Neretve. Traže i otvaranje komunikacije s trgovačkim lancima u smislu direktne prodaje poljoprivrednih proizvoda iz doline Neretve.

Pozivaju ministricu na radni sastanak

– Nekada je samo jedan domaći trgovački centar od Dubrovnika do Zadra dnevno trošio 20 kamiona lubenice. Troši vjerojatno i danas, ali čije robe? Smatramo potrebnim djelovati poticajno na trgovačke lance ili zakonski odrediti mjere kao npr. nacionalna polica ili udio domaćih proizvoda i jasno naglašeno deklariranje domaće robe naspram strane, predlaže Udruga.

Također, traže da se u suradnji s Ministarstvom turizma, otvori dijalog oko zastupljenosti domaće hrane u turizmu, posebno u ljetnim mjesecima. Određenim olakšicama potaknuti na potrošnju domaćih proizvoda.

– Sve ovo gore navedeno, mjere su i aktivnosti koje je potrebno poduzeti u narednom periodu, što je prije moguće. Pozivamo ministricu Mariju Vučković na radni sastanak u dolinu Neretve, s ciljem otvaranja dijaloga između Ministarstva i poljoprivrednih proizvođača, kojega na žalost do sada nije bilo. Dajemo podršku ministrici u radu, ali od nas može očekivati i kritički osvrt na sve aktivnosti koje ne idu u prilog poljoprivrednicima doline Neretve, zaključuje Ž. Bjeliš u ime Udruge Neretvanska mladež.

Piše: Željka Rački-Kristić

Zadnje objavljeno